HOLA!
Com fa dies que vaig començar les pràctiques, us faré "cinc cèntims" de com va tot, on les faig, per què i qui sóc jo.
Primer de tot em presentaré. Sóc Mª José Roldán i sóc mestra d'educació especial.
Les pràctiques de Psicopedagogia les estic fent al mateix centre on vaig fer el pràcticum I, al centre d'educació especial Can Vila (Mollet del Vallès) perquè vaig quedar molt contenta amb el cente, amb els professionals i amb la feina que allà es desenvolupa. A més que vaig sentir que encara podia aportar més coses al centre i espero que quan acabi aquest període de pràctiques, pugui tenir el mateix bon sabor de boca que vaig quedar al semestre passat. Tot i que això ho sabré quan acabi aquest període de pràctiques.
Potser, pel fet de fer una continuació de pràctiques, al començament he volgut abarcar massa, potser més del que podia portar a terme, però gràcies al consell de consultor del pràcticum de la uoc i la orientació del tutor i psicopedagoga del centre, he pogut reestructurar una mica allò que vull fer i sobretot, estructurar la meva ment i saber ben bé què fer i com fer-lo. Ja que al començament, tot i essent el segon pràcticum, em vaig atabalar una mica, i en la pac1, es va notar... tant, que la he tingut que repetir...
Millor fer les coses ben fetes, que no, per fer més deixar tot a meitat.
Llavors en aquest període de pràctiques em vull centrar en portar a terme un taller per als professionals del centre (però no vull deixar de banda tampoc si dóna el cas, portar a terme estratègies per alumnes que ho necessiten si m’ho demanden els mestres).
Després de les primeres reunions d'aquest període de pràctiques, per parlar de què fer i com fer-lo, vaig passar un llistat per a que els mestres i professionals que vulguin fer el taller, es puguéssin apuntar de forma voluntària.
La veritat que em va sorprende el alt grau de participació. Els vaig deixar constància de l'horari on s'impartiria el taller, que seria possiblement, dues hores del migdia a la setmana, on no tenen cap reunió i tenen treball personal. Tot i que un cop es comenci el taller per tractar el tema(que el començaré després de setrmana santa, perquè vam acordar que així seria millor ja que evitem el "paró" de tants dies i puc tenir més temps per preparar les sessions) aquesta hora serà flexible i potser si van molt atabalats i prefereixen canviar l'horari, tot es parlar-ho... els vaig deixar clar que sóc flexible en aquest aspecte i en cap moment vull que sigui un problema aquesta participació, si nó més bé tot el contrari... l'objectiu no només és que aprenguin amb mi, si nó que també gaudeixin amb la construcció dels aprenentatges.
Vaig fer altra reunió per a fer una tria de temes i aquests van ser els més votats:
- Estimulació basal
- Educació emocional
- Psicosis infantil
Després de setmana santa els faré la primera sessió per parlar de tots tres temes, i dels tres sortirà un només, tot i que m'agaradaria parlar una mica dels tres, ja que a la reunió tots semblaven molt motivats per saber més coses i com treballar aquests temes.
I em va semblar molt curisós, perquè tot i que van sortir altres temes relacionats (diferents trastorns) és curiós com van quedar aquests tres, ja que a l'escola hi ha alumnes que els anirà molt bé el treball basal, l'educació emocional també, i, hi ha molts alumnes diagnòsticats com a psicòtics, (amb altres trastorns associats) així que penso que són molt interessants per portar a terme...
Tot i que em centrarè en un només (el que triin per votació un cop feta la primera sessió) vull parlar una mica dels altres dos, tot i que sigui per sobre.
En els dies següents, em centro en fer recerca d'informació i veure aula per aula, com seria la millor manera de treballar aquests tres temes.
També no deixo de banda, les dues alumnes del primer pràcticum i als mestres per si volen fer-me alguna demanda. De tant en tant, passo per la seva aula i parlo amb la tutora, la logopeda... per veure com van. Hi ha poc canvi, però també ha passat poc de temps.
Contiuem!
Mª José
Endavant
ResponElimina