dimarts, 17 d’abril del 2012

2ª sessió estimulació basal


Avui he fet la segona sessió del taller d'estimulació basal. 
Han vingut totes les persones que es van apuntar al cartell, i les persones que no van venir la sessió passada el primer que van fer només entrar va ser disculpar-se i explicar-se el perquè no van poder venir. La veritat que he agraït molt aquest gest, perquè no era necessari.
Érem 15 persones en total, contant-me a mi.

Avui els he passat un ppt que vaig preparar sobre l'estimulació basal i ha estat una sessió molt interessant personalment, perquè són professionals molt ben formats i més que una "exposició" ha estat més una conversa per cada diapositiva que passava i això m'ha fet sentir bé, m'ha fet sentir part d'ells.
Ha hagut un moment que no només els estava explicant, si nó que he estat aprenent de les seves experiències.
De com explicàven allò que fan amb els alumnes, de com pensen que es poden sentir ... (aquesta part m'ha anat bé perquè la propera sessió vull parlar sobre les sensacions).

El ppt l'he titulat:

L'estimulació basal. Model educatiu per a nens i nenes plurideficients.

Primer he parlat sobre la plurideficiència, i després sobre els diferents tipus d'estimulació:

- Estimulació somàntica
- Estimulació vibratoria
- Estimulació  vestibular
- Estimulació oral
- Estimulació del olfacte
- Estimulaciódel gust
- Estimulació acústica
- Estimulació táctil - hàptica
- Estimulació visual
- Estimulació de la comunicació

Després els he repartit un full amb la silueta d'una persona:


Els he explicat que aquest exercici l'he anomenat "El semáfor" i consisteix en que han de pintar les diferents zones del cos segons 3 nivells:

- verd: On deixen que els altres els toquin
- groc: On es deixen tocar només per persones íntimes o per el metge.
- vermell: On no es deixen tocar per ningú.

No he volgut explicar res més, perquè ho vull fer a la propera sessió, a més que ens hem quedat sense temps i ha estat oportú perquè així es queden amb el dubte, tot i que algú ha comentat el perquè pensa que potser i ho ha encertat. Però fins el dijous no diré res en concret.

Al finalitzar la sessió la psicopedagoga m'ha donat consells per a la propera sessió de com fer-ho més pràctic. Per exemple, m'ha comentat que no esperi que siguin ells els qui parlin o expliquin les seves experiències, si nó que sigui més jo la que els doni la paraula i em prepari a banda de les sessions que faig, preguntes concretes que fer-lis, però tenint en compte als alumnes que ténen a les aules.
M'ha semblat bona idea, i el dijous faré la sessió com la tinc pensada de fer, però també aniré per les aules per veure als alumnes i poder preparar-me preguntes referents a l'estimulació basal i al seu dia a dia, així puc aconseguir un apropament a les seves realitats a la propera sessió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada