Hola!!
Avui he realitzat la sessió pràctica i hem estat al gimnàs.
Els he esperat a la sala de mestres i un cop tots hem marxat allà.
Ja tenia preparat els matalassets a la sala i els he fet que es tombessin amb la postura més còmoda, sense sabates.
I els he dit que tanquessin els ulls i sobretot que no es parlessin i que tampoc interaccionessin uns amb els altres.
També els he comentat que els explicaria el perquè de tot al final de la sessió.
Els he deixat amb els ulls tancats i tots sense moure's 20 minuts.
Els posava música de relax, els deia que pensessin coses que els agradessin...etc.
Va haver-hi de tot, persones que es van adormir, altres que reien... però tot va ser positiu.
Al final de la sessió vaig passar un per un i els vaig deixar carmels cadascú a un lloc diferent del cos i ningú es va donar compte.
Quan van passar els 20 minuts, els vaig dir que poc a poc despertessin i que s'anessin incorporant. Un cop es van menjar els carmels, els vaig preguntar que sense mirar el temps que em diguessin quant temps pensàven que havia passat.
Uns hem van dir 10 minuts, altres els 20 i d'altres fins i tot 30.
Els he dit que cadascú té una noció diferent del temps, i per això aquesta disparitat d'opinions.
Els he preguntat si durant aquest temps, han tingut sensació de cos sencer, si notaven tot el cos.
I em van comentar la majoria que només es sentien tronc.Sense adonar-se dels braços i les cames. I és que aquesta era la intenció. Per aquest motiu, no van notar que els deixava els caramels...I els he comentat que els i les alumnes que no tenen mobilitat i han d'estar tot el dia tumbats o sentats en les cadires... quina percepció del seu cos tenen? quin esquema corporal?
Si es poguessin dibuixar, com ho farien?
I la importància de donar-li sentit a aquesta perpeció de cos per a que puguin tenir una imatge seva i treballar en aquest sentit.
Hem estat reflexionant sobre aquest assumpte.
Després els he donat un full amb el text de la següent web:
I ho hem estat comentant, i m'ha agradat, perquè molts professionals m'han comentat que ells ho treballen també de cara a les famílies, el contacte i vincle escola-família és positiu.
Després m'han ajudat a guardar tots els matalassets i ja s'havia passat l'hora.
Avui no he pogut fer les preguntes, però tampoc he tingut temps d'ensenyar-li a la psicopedagoga, el proper dia ho faré.
M.jose
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada