dissabte, 5 de maig del 2012

Sessions 26 i 27 d'abril

Hola a tothom!

Fa dies que no escric, però ho tinc tot apuntat a la meva llibreta de notes per a que no se m'oblidi res, i ho plasmaré tal qual ho tinc apuntat aquí.
Avui explicaré les diferents sessions que he portat a terme a l'escola i allò més rellevant de les sessions del 26 i 27 d'abril
.

Primer dir, que estic molt contenta de com va anant tot, perquè son molt bons professionals i molt col·laboradors en tot el que proposo, a més que són els professionals mateixos els que em donen idees per continuar, i fer així un taller dinàmic on són ells els màxims participants.

Anem per dies.

Dijous, 26 d'abril.
Vaig continuar amb una sessió pràctica, on vaig demanar avui també anar al gimnàs. 
Els vaig fer descalçar-se per a que es poguessin sentir més còmodes.
Vaig portar mocadors, pilotes petites de goma i plomes i vaig posar un video sobre la importància de tocar en l'estimulació basal i l'estimulació dels sentits amb els alumnes que requereixen aquest tipus de teràpia multisensorial per afavorir l'aprenentatge i condicionar les circunstàncies per aconseguir-ho.





Després de veure el video, van comentar que els va agradar molt aquesta frase que surt al final:

"Educar a un niño no es enseñarle algo que no sabe, si no despertar en él, lo que allí duerme" 

Després es van posar per parelles i un d'ells s'havia de tapar els ulls amb el mocador, mentre l'altra company li feia un massatge on volia per diferents parts del cos, amb les mans, amb pilotes, amb les plomes... i la persona que tenia tapats els ulls no podia dir res ni dir , per exemple si no li agradava on li passava la pilota ni res.
Després es canviaven les tornes i es feia el mateix.
Quan vam acabar l'exercici, els vaig preguntar un per un, que ha estat allò que els ha pogut incomodar i que no, respecte a l'exercici.
Uns deien que no li agradava que passes la pilota en segons quines zones (per exemple darrere de les cames o la panxa) , d'altres opinions deien, que com era un exercici que van estar agust i tranquil·les.

L'objectiu d'aquest exercici era que es posséssin en la pell dels alumnes quan els toquen i ells no poden dir que no li agrada o que si li agrada.
Els va agradar aquest exercici bastant i vam parlar sobre l'exercici d'una sessió anterior sobre les zones que van pintar al dibuix de la silueta.

Per acabar, els vaig comentar si serien capaços de fer un cercle de confiança entre ells i em vaig sorprendre perquè van voler fer-ho tots i va sortir molt bé (consisteix en possar-nos tots en un petit cercle i que una de les persones es fiqui en mig del cercle i deixe caure cap enrere, i també altra part de l'exercici és que una persona estigui en mig i es deixi caure per a que la resta del grup l'agafi i el vagi movent per a que no caigui al terra).
Em va agradar molt com va acabar l'exercici perquè es va veure i notar la gran cohesió que hi ha entre els membres de l'escola, i això dóna gust, perquè no en tot els llocs es pot veure aquesta cohesió.

Divendres 27 d'abril
Avui he anat al despatx de la psicopedagoga i li he ensenyat les preguntes que tenia preparades respecte l'estimulació basal i li han agradat.
Han estat les següents:
- com enfocariéu tot el que hem estat veient en les darreres sessions a l'aula?
- penses que hi ha algun aspecte que es podria millorar dintre de la teva aula?
- penses que és important l'estimulació basal? per què?

La sessió avui ha estat a la sala de mestres, perquè volia fer una petita sessió per fer-lis aquestes preguntes i la veritat que ha estat molt bé totes les respostes donades. Ha estat una estona de xerrada on ells han estat els protagonistes.
Les conclusions d'aquestes preguntes és que sempre es pot millorar quelcom a fer dintre d'un aula, i que ganes mai falten per millorar amb i per els alumnes. Que ho enfocaríen cap a l'estimulació i l'aprenentatge dels alumnes i que per suposat que és important l'estimulació basal, sobretot per aquells alumnes que tenen més necessitats.

Després d'aquest espai de comunicació els he passat un article que es diu "conciencia y palabras" que els ha agradat molt i l'hem comentat una mica per sobre, perquè avui la sessió no volia que s'estengués massa ja que els altres dies van sortir més tard del compte i després els he donat l'adreça de la web on l'he estret:
per a que mirin altre article molt interessant que es diu "contacto comunicativo hasta el último aliento" per a que s'ho mirin a casa durant el pont qui tingui temps i ganes de fer-ho perquè també és interessant de llegir.
Els dos articles estàn tant en castellà com en català en aquesta web.

-----
Abans de marxar els he comentat que la setmana vinent després del pont començarem a treballar per fer una unitat didàctica amb estimulació basal, com em van demanar al principi de tot, i que triéssin a dos alumnes per fer-ho entre tots. Jo els portaré una feta d'exemple per a treballar-lo a l'aula.
Després els facilitaré una graella  per portar a terme un registre d'aquests alumnes sobre les necessitats derivades des d'una visió global dintre de l'estimulació basal. Amb aquest registre, donarem la setmana vinent per finalitzat el taller d'estimulació basal per a poder començar el següent taller que teniem programat, i treballar amb el temps que disposem encara que sigui els aspectes més interessants o allò que més els interessaria saber.



1 comentari:

  1. El teu diari de pràctiques és correcte però no oblidis incloure reflexions sobre el paper que estàs detectant que té el psicopedagog com a professional especialista en l'àmbit en el que estàs treballant.

    ResponElimina