15 de maig
Hem treballat el registres que vam quedar de fer fa dues setmanes i les hem estat comentat. Estic molt contenta perquè han treballat força i les graelles han quedat força bé.
Les adjuntaré a la memòria de pràctiques com annex, però plasmaré aquí només una part d'elles per mostrar el model i el tipus de feina elaborada.
REGISTRE DE NECESSITATS DERIVADES D’UNA VISIÓ GLOBAL (Segons prof.
Fröhlich)
Nom i Cognoms: M.C.S
|
Data: 14/05/2012
|
Responsable: La tutora, educadora i
especialistes.
|
PERCEPTIVES
|
||
Somàtiques: Necessitat de descobrir
el sentiment del propi cos/ Necessitat d’experimentar sensacions i
percepcions que s’obtenen de la realitat exterior / Necessitat de
contribuir a la reacció i assimilació
per part de l’alumne dels estímuls procedents del seu entorn/ Necessitat de
fer ús de diferents materials i oferir ajuts directes mitjançant la
estimulació intencionada per a la
localització de les diferents parts del cos.
|
||
Vestibular: Necessitat de tenir punts de referència
sobre el seu propi cos. / Necessitat d’equilibri. / Necessitar d’associar
experiències visuals, tàctils i propioceptives amb els moviments del propi
cos/ Necessitat d’estimular la formació funcional de les reaccions
d’equilibri.
|
||
Vibratòria: Necessitat de captar i
reconèixer la veu de la persona de referència a una distància no immediata. /
Necessitat d’escoltar i sentir la música a través de vibracions sensibles.
|
||
Tàctil-Hàptica: Necessitat de fomentar
el contacte tàctil a través del seu cos i concretament de les seves mans. /
Necessitat de possibilitar l’obertura i el moviment de les mans per potenciar
la seva actuació./ Necessitat d’ ajudar a l’alumne a desenvolupar la
possibilitat d’aguantar coses, agafar-les i deixar-les caure voluntàriament/
Necessitat d’utilitzar el tacte per explorar diferents materials en el propi
cos.
|
||
Visual: Necessitat de dirigir els
moviments oculars d’una manera coordinada/ Necessitat de localitzar i fer
seguiment d’elements visuals amb la mirada amb quatre direccions diferents
|
||
Auditiva: Necessitat d’aconseguir una
percepció acústica significativa relacionada amb la seva vida diària i
persones properes al seu entorn.
|
||
Olfactiva: Necessitat de conscienciar al
nen de l’existència del nas. / Necessitat de manifestar reaccions davant
estímuls olfactius.
|
||
Gustativa: Necessitat d’ ampliar l’espectre
de les sensacions gustatives que el nen percep.
|
||
Comunicatives
|
||
Està
en una etapa de repetició constant (parla ecolàlica). Sembla que estigui
descobrint el plaer de parlar, però ho fa de forma repetitiva on ja ho ha
sentit en altres contextos a l’adult,
bàsicament utilitza aquesta parla per les seves necessitats o els seus
plaers.
|
||
Afectives
|
||
Resulta
un nen amb una actitud molt afectuosa cap a l’adult però gairebé mai amb el
seus iguals.
|
||
Cognitives
|
||
És
un nen diagnosticat de TGD no específic. Presenta un retard evolutiu.
|
||
Motrius
|
||
Es
desplaça correctament, però és un nen que té hemofilia, i en ocasions pateix
hemorràgies que li obliguen a dependre de l’adult per tenir cura de l’espai i
dels possibles cops. És molt autònom, però s’ha d’anar en compte perquè no té
noció de perill.
|
||
Socials
|
||
Presenta
problemes de conducta i li costa acceptar els límits. Té poca tolerància a la
frustració i acostuma a reaccionar plorant.
|
17 maig
Hem parlat sobre la unitat feta tenint en compte l'estimulació basal. Han fet la unitat didàctica tenint en compte l'estimulació tàctil. Estic molt contenta, perquè en aquestes dues setmanes, i sabent com van de carregats de feina, han trobat estonetes per poder coordinar-se i poder fer aquesta unitat i portar-la feta per poder comentar-la entre tots.
Em comenten que aquest tipus d'estimulació el treballen a les aules. Es bastant llarga aquesta unitat, només adjunto les activitats que proposen i l'avaluació, la resta ho adjuntaré a la memòria:
Activitats:
- Sensibilització i desensibilització del palmell de la mà
- Tablilles de palpar
- Sensacions tàctils al propi cos
- Desenvolupament de la sujecció
- Donar impulsos
- Llençar objectes
- Atrapar objectes fixos i penjants
Avaluació
criteris d'avaluació:
criteris d'avaluació:
- Realitzar moviments d'obrir i tancar les mans.
- Reaccionar davant diferents teixidures, temperatura, grandària, i sensacions percebudes a través del tacte.
- Agafar o intentar agafar objectes penjants o altres que se li presentin al tacte.
- Retenir objectes en les mans i llençar-los de forma voluntària.
- Temptejar i jugar amb les coses que li envolten.
- Mirar i jugar amb les seves pròpies mans.
- Dur-se objectes a la boca.
- Passar objectes d'una mà a una altra.
- Copejar objectes sobre una base.
- Reconèixer objectes pel tacte.
- Agafar objectes petits entre els seus dits polze i índex.
18 de maig
Aquesta sessió ha estat curta, només l'he fet per ensenyar-los materials per poder fer servir a l'estimulació basal, perquè al principi, els agradava la idea de conèixer més materials, per a tenir més idees, i els hem estat comentant:
Gairebé els conèixien tots, però els ha agradat veure'ls i saber preus. També els ha donat més idees a tenir en compte.
Al acabar, m'entreguen un escrit que els
agrada molt sobre l'estimulació basal, que m'ha fet molta ilusió...
diu així:
Si necesitas mirar la luz
si quieres ver los colores
si precisas observar mi sonrisa...
mis ojos te dejaré.
si quieres ver los colores
si precisas observar mi sonrisa...
mis ojos te dejaré.
Si necesitas oír los sonidos
si te gusta la música
si quieres oír mi voz…
mis oídos te prestaré.
Si necesitas palpar el calor
si quieres percibir el frío
si precisas tocarme…
mis manos te facilitaré.
Si necesitas respirar
si precisas saborear
si quieres oler mi perfume…
mi nariz y boca te cederé.
De ojos, oídos, manos, nariz, boca… te dotaré
pues todos tus sentidos, yo DESPERTARÉ
P.A
----
Donem per tancat el taller d'estimulació basal.
Els comento
que el divendres 25 de maig serà l'última sessió i que quan acabem, m'agradaria que siguin ells els que valorin el que hem anat
treballant al llarg d'aquestes setmanes.
La setmana vinent la
dedicaré al "petit" taller de psicosi infantil, tot i que sóc conscient
que serà només per fer algunes pinzellades.
Després m'he reunit amb la psicopedagoga i el meu tutor del centre per parlar sobre el treball fet d'estimulació basal. Em reservo les seves valoracions personals, tot i que he sortit molt contenta.
També hem estat parlat de les dues sessions de la setmana vinent com enfocar-les de cara per a que sigui productiu. Vull centrar-me en la part de mediacions terapèutiques en la psicosi infant, parlar sobre les emocions i la psicosi infantil. Tot i que ho acabaré de concretar en els propers dies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada